Г-жа Нели Дудова

Математическа гимназия – град Шумен
Технически университет гр. София – магистър “Машинен инженер”
Шуменски университет “Епископ Константин Преславски” – квалификация “Учител по математика и информатика”

От 1995 година съм заемала различни педагогически длъжности – заместник-директор по учебната дейност, главен учител, старши учител, ръководител направление ИКТ, като в момента изпълнявам длъжността старши учител по математика в 44 СУ „Неофит Бозвели“ – гр. София.
Ученето през целия живот е неразделна част от трудовата ми дейност като учител. Посещавала съм множество курсове и семинари, насочени към подобряване на компетенциите ми и усъвършенстване на методиката за преподаване на математика и информационни технологии на ученици от прогимназиалния етап на обучение. За много от тях притежавам сертификати, но се старая също да отделям време за самообучение чрез споделени ресурси в интернет пространството, ползвайки освен български, английски и руски език.
Притежавам IV ПКС за учители по математика и сертификат за участие като проверяващ на НВО по математика след VII клас.
Професионална философия
Съвременният учител трябва да има нагласата да се развива и усъвършенства непрекъснато в сложния и динамичен свят, част от който е. Да следи образователните политики и да бъде информиран не само в своята област, а и да има разнородни интереси, за да може чрез ролята си на учител да бъде максимално полезен на своите ученици. Ежедневно да работи за формирането на техния мироглед по такъв начин, че да им вдъхва вяра и увереност в собствените им способности и възможности. В същото време да знаят, че без умението за сътрудничество и екипност при изпълнението на разнородни задачи, няма как да бъдат постигнати нито личните цели, нито целите на групата, към която принадлежат.
От съществено значение за развитието на личността на ученика е средата, в която протича обучението му. Смисълът на образованието за мен е пълната реализация на заложбите, способностите и потенциала на всеки член на обществото с цел максималното развитие на личността му. При този подход всеки е стимулиран във всеки момент да дава най-доброто от себе си. Това е уважение към всяка дарба, към красивото и доброто, което всеки носи в себе си. Пълноценното използване на целия потенциал на членовете на обществото е залог за активното му развитие и благополучие. Това трябва да бъде както стремеж на отделния индивид, така и обект на обществена грижа, реализирана с помощта на учителите. Определен по този начин смисълът на образованието е в пряка връзка със смисъла на човешкия живот. Такъв подход създава активни, пълноценни и щастливи членове на обществото и е израз на най-висока етика в системата на образованието.
Без отличното взаимодействие между всички заинтересовани страни в училищната общност – ученици, родители и учители, няма как да бъдат постигнати всички важни цели на училищното образование. На всички участници гледам като на мои партньори, с които да постигнем поставените цели, преодолявайки трудностите чрез добронамереност, откритост, съпричастност, диалогичност. Когато това партньорство е налице, няма как всички участници да не изпитат удовлетворението от добре свършената съвместна работа в името на децата, които са ни събрали в един екип.
neli-dudova